22 Ağustos 2015 Cumartesi

Susun Ağlayacağım / Muammer Hacıoğlu

Susun Ağlayacağım
Muammer Hacıoğlu
1971

Sararmış yapraklarını çevirdiğim bu küçük şiir kitapçığı, zamanların ötesinden, yetmişler şiirinden hoş bir esintiyi odama doldurdu. Muammer Hacıoğlu'nun dizeleri, farklı şiir anlayışlarının bireşiminden oluşmuş zengin bir içerik barındırıyordu. Yaşanmışlıkların getirdiği samimi bir söyleyiş, şairin kitabındaki ürünleri okurlara daha da yaklaştıran önemli bir unsur oluyor. İçeriğe sinmiş, bu hayatın özünden gelen dizeler, çoğu kısımda hiçbir tasvir içermese bile, şair Muammer Hacıoğlu'nun yaşamı ve kişiliği üzerine güçlü çağrışımlar oluşturuyor. "Susun Ağlayacağım" adlı eserde hiçbir yapay öge görmek, zorlama söyleyişlere rastlamak mümkün değil. Neredeyse şairin samimiyet ve içtenliği sayfaların dışına taşacak denli sahici. Kitaptaki, Öykü, Bakmayın, İnanmazsınız, Al Götür Beni Buralardan, Asker, Büyümeyen, Onlar Mı Bizler Mi, adlı şiirleri çok sevdim. Ama dediğim gibi, tek tek şiirlerden öte kitabın genel aurası daha çok etkiledi beni. Şairin bu eserindeki kısa bir şiiri paylaşarak satırlarıma son vereyim:

RESİM

Toprak beni yutacak
İnsanlar unutacak
Yalnız resmim kalacak
Anamın gözlerinde.

Muammer Hacıoğlu,
Susun Ağlayacağım, Sayfa: 18

2 yorum:

  1. HAKAN MERİÇ2 Ocak 2019 18:19

    Değerli Şair Muammer Hacıoğlu bir şiirinde, "... kavganın doğurduğu Şair Muammer Hacıoğlu'yum..." der. Gerçekten de öyledir. Şiirlerinde halk vardır, işçiler... emekçiler. Sömürü düzenini ve burjuvaziyi eleştirmiştir. Boğaz manzaralı evlerin pencerelerinden mavi sulara bakarak, hülyalara dalarak şiirler yazmamıştır. Ve bu yüzden çoğu çevrelerce ötekileştirilmiş, şiir antolojilerinden ismi çıkarılmıştır. Bence şiirimizin en önemli şairlerinden biridir.

    YanıtlaSil
  2. HAKAN MERİÇ2 Ocak 2019 18:24

    "Ne zaman baksam, deli ediyor beni
    Karşı damda şımarık bir çocuk gibi sırıtan, televizyon anteni
    Ve ben bu ülkede şairim
    Servetim bir tükenmez kalem
    Bir kırık masa
    Kahpeyim bir tek şiir yazarsam
    Şu ezilen halk olmasa"
    MUAMMER HACIOĞLU

    YanıtlaSil