26 Ekim 2013 Cumartesi

Sus'adım / Mustafa Temel

Sus'adım
Mustafa Temel
2012

Şiirde kelimelerin tasarruflu kullanılması gerektiğini düşünmüşümdür eskiden beri. Sus'adım adlı kitapta ise, adıyla tezat oluşturan bir tercihle yoğun bir sözcük yığılması yaşanıyor. Mustafa Temel, özenli ve titiz bir söz işçiliği yapmaktansa aklına gelen her şeyi yığmış kitabına. Okuru yoran tekrarlar bir yerden sonra iyice yoğunlaşıyor ayrıca. Sürekli aşktan bahseden, romantik olmaya zorlanmış kalıpların çoğaltılma çabası olarak gördüm ben bu kitabı. Şiirin fazlasıyla şiirselliğe yaslanması benim okurluğum açısından epeyce sıkıntılı bir duruma tekabül eder. "Farz et yaşamadın ben bir hayaldim / Farz et bir rüyaydı uyandın bittim / Farz et ki ben de bir misafirdim / Seni çok sevdim özür dilerim" tarzında yazılmış dizelerin hitap ettiği bir okur kitlesi muhakkak vardır, saygı duyuyorum. Ama ben onların içinde değilim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder