30 Temmuz 2013 Salı

Bitik Adam / Thomas Bernhard

Bitik Adam
Thomas Bernhard
2000

Hatırlıyorum da bu kitabın ilgimi çekmesine adı neden olmuştu: Bitik Adam. On yıl önceydi. Yazarı tanımıyordum. Kendimi dipte hissettiğim bir devremde edindiğim ve okuduğum bu yapıt üzerine şimdi burada kısaca yazmak istiyorum. Okumamın üzerinden geçen onca zamanın ardından, halen kütüphanemden çıkarıp, elimle kabaca tozunu alıp içini açtığımda, okurken tattığım estetik lezzeti anımsayabiliyorum. Bu kitabı o zamanlar beğenmemin en önemli nedeni, farklı bir kitap olmasıydı. Benzerini okumadığım ağır bir dil, uzun cümleler, ağdalı anlatım, yer yer karmaşık tahliller, ilginçlik düzeyi az bir olay örgüsü etrafında şekillenince farklı bir tat duyumsatıyordu. Okurken, hayattan epeyce sıkılmış ve bu sıkıntısını tüm derinliğiyle yansıtabilen bir yazarla karşılaştığımı hemen anlamıştım. Ve şimdi de aynı görüşlerim devam ediyor. Birçok farklı ve dolambaçlı tanımlama getirebilirim, ancak Thomas Bernhard'ın bu kitabının ne anlattığını tek kelimeyle ifade edecek olsaydım "Mutsuzluğu anlatıyor" derdim. Ve hakkını vermek lazım, insanı mutsuz edecek kadar iyi anlatıyor mutsuzluğu...    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder