27 Kasım 2013 Çarşamba

Avukat / Hakkı Çınar

Avukat
Hakkı Çınar
2012

Daha önce Hakkı Çınar'ın bazı şiirlerini okumuştum. Ne anlatmak istediğini iyice de anlamıştım. Ama şiirlerini sevmemiştim. Bu kitapta yani "Avukat"ta ise Hakkı Çınar'ın ne demek istediği pek anlayamadım. Ama kitaptaki metinleri sevdim. İçeriği oluşturan bu metinleri bir dergide parça parça okusaydım büyük ihtimalle bu kadar etkilenmezdim. Özenli bir dil anlayışıyla ortaya konan bu metinlerin tamamını bütünsel bir gözle okuduğumda kurgusal bütünlüğü de göz önüne alarak, ortaya konan bu kitaba bir nevi novella, hatta roman deme iştiyakı duyuyorum. İçsel konuşmaların oluşturduğu zengin metaforik anlatımlar içeren böylesi bir üslup, zorlanmayı seven benim gibi okurların ilgisini muhakkak çekecektir. Ancak kitabın çok küçük puntolu harflerle basılmış olması okumayı epeyce güçleştiren bir husus olarak dikkati çekiyor. Okuyup okumama konusunda bir tercihte bulunmak elbette size kalmış. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder