11 Ağustos 2014 Pazartesi

Iğdır Oba Köyü Kazısı ve Ermeni Mezalimi / Ali Eşref Uzundere (İmzalı)

Iğdır Oba Köyü Kazısı Ermeni Mezalimi 
Ali Eşref Uzundere
1998

Kitabı okurken, anlatılan vahşet olaylarına tanıklık eden kişilerin samimi ve çarpıcı ifadelerden çok etkilendiğimi belirtmem gerek. Betimlemelerin sıcaklığı ve gerçekliği hakikaten çarpıcı. Belge niteliğindeki fotoğraflar da kitabın gücünü artırıyor. Filmlerde ya da romanlarda karşılaşsam inanmayacağım, abartılı bulacağım olayların, böyle canlı tanıkların ağzından, ayrıntılarıyla ve samimi ifadeler eşliğinde okumak şok etkisi oluşturuyor. Tam yüz yıl önce gerçekleşmiş böyle vahşet tablolarını okuyunca, günümüzde Orta Doğu coğrafyasında gerçekleşen korkunç olayları da düşününce, insanlığın kaderinin hiç değişmediğinin farkına vardım. Üzüldüm, şaşırdım, düşündüm, huzursuz oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder