25 Haziran 2013 Salı

Aşk / Elif Şafak

Aşk
Elif Şafak
2009

Zamanında epeyce ilgi çeken ve sansasyon yaratan bu kitabı nihayet okudum. Para verip alacak değilim böyle bir kitabı elbette, sağolsun bir arkadaştan ödünç almıştım. Okuyunca şok oldum doğrusu. Böyle bir kitap var mı Allah aşkına! İnsanla dalga mı geçiyorlar bunlar, hakikaten şaşkınım. Doğrusu insanın zekası ve estetik beğenisiyle bu kadar alay edilmez diye düşünüyorum. Dümdüz bir kurguya sahip bir kitabın aynı zamanda üslubunun da bunca basit olması insana, kendisine ilkokul çocuğu muamelesi yapılıyormuş hissi uyandırıyor. Araya serpiştirilmiş özlü sözler, aforizmaya benzer cümleler, kitabın içeriğini derinleştirmeye elbette yetmemiş. Ülkemizde uzun zaman boyunca, en çok satan kitaplar listesinde kendine yer edinmiş böyle bir kitap okumak, beni genel okur profilimiz konusunda ciddi endişelere sevketti. Lafı daha da uzatmayayım, çünkü daha sert ve öfkeli cümleler kurmak istemiyorum açıkçası.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder