10 Temmuz 2015 Cuma

Susanna / İlyas Baltacıoğlu

Susanna
İlyas Baltacıoğlu
1964

İlyas Baltacıoğlu'nun yarım yüzyıl ötesinden gelen şiirlerini okumaktan memnuniyet ve keyif duydum. Çok mu mükemmel şiirlerdi bunlar, eşsiz estetik tatlar mı barındırıyordu? Belki hayır. Ancak epeyce samimiyet ve ziyadesiyle sıcak bir ses barındırdıklarını söyleyebilirim. Anadolu'da bir kasaba matbaasında basılmış bu naif kitabın sararmış sayfalarının arasından bana kadar gelen muzip ses, bu sıcak temmuz gününde nostaljik duygulanımlar yaşamama neden oldu. Ve bu da benim için, okurluk beklentimi doyurması açısından şu an için yeterlilik taşıyor. Kitaptan bir şiir paylaşmak isterim:

NE YAPALIM?

Bozuk para gibi harcadık
Günleri
Haftaları
Ayları
Yıllar turnalarca uçtu, uçtu, uçtu...
Gençlikten
Neşeden
Umuttan
Bir şey kalmadı.
Kalmadı artık tadım, takatim
Yaşamın anlamı kalmadı bence.
Devirler devrildi
Dağdaki çobanlar kavalı bıraktı
Sen halâ gelmedin
Gelme bakalım...

İLYAS BALTACIOĞLU
Susanna, 1964, sayfa: 34

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder