11 Temmuz 2015 Cumartesi

Ufacıktım / Dora Gabe

Ufacıktım
Dora Gabe
1981

Kitabın başındaki "Sunuş" yazısını yazan editör Erdal Öz, yazar Dora Gabe ve bu kitabını çok mübalağalı ifadelerle övmüş. Başlangıçta okunan bu giriş yazısı, kitabın okurlarını daha yolun başındayken büyük beklentilere sokuyor. Ve bu yüksek beklenti içinde okunan eser de ister istemez bir hayal kırıklığı ve tatminsizlik oluşturuyor. Yazar Dora Gabe, çocuk gözünde algılanan ve çocuksu bir dille aktarılan dünya tasavvurunu başarılı bir şekilde eserine dökmüş. Tasvirler de incelikli ve güzel. Ancak "Ufacıktım" kitabındaki olay örgüsü ve serüven dizisi zayıf ve yetersiz kalmış. Buna rağmen, günümüz gençlerinin yabancı oldukları ince duyarlık ve hissiyatları aktarması bakamından eseri önemli buluyorum ve gençlere tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder