5 Ağustos 2013 Pazartesi

Bir İntihar Efsanesi / David Vann

Bir İntihar Efsanesi
David Vann
2012

En son söyleyeceğimi en başta söyleyeyim. Hayatımda okuduğum kitaplar içinde, beni en çok şaşırtan kitaplardan biri de budur. Nasıl bir şaşkınlık mı yaşadım? Dostoyevski'nin Suç ve Ceza romanını okurken, Raskolnikov karakterinin işlediği cinayetin tasvir edildiği sahneyi okurken de benzer bir şaşkınlık yaşamıştım. Burada "Bir İntihar Efsanesi" kitabının lokomotif öyküsü olan, 158 sayfa süren "Sukkwan Adası" öyküsünün içindeki şoke edici bölümden bahsederek kitabı okuyacakların yaşayacağı sürprizi bozmak istemiyorum. Ancak has edebiyat arayanların bu çalışmayı tercih ederlerse isabetli bir seçim yapmış olacaklarını ısrarla belirteyim. Sert hakikatlere tahammül edemeyen, basit kitaplar okumak isteyen okurların ise "Bir İntihar Efsanesi"nden uzak durmasını salık vereceğim. Şahsen ben kitabı okurken çabuk bitmesini istemediğim için acele okumadım, bol bol mola vererek okuduğum kısımları zihnimde evirip çevirdim ve tahlil ettim. Otobiyografik ögelerden de yararlanıldığı belli olan bu kitabın yazarı David Vann'ın diğer çalışmalarını da takip etme düşüncesindeyim.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder