21 Ağustos 2013 Çarşamba

Seçilmiş Şiirler / Hermann Hesse

Seçilmiş Şiirler
Hermann Hesse
2001

Hermann Hesse şüphesiz büyük bir yazar. Öyküleri ve romanları ile kendine haklı bir yer edinmiş, klasikleşmiş bir yazar olduğundan hiç şüphe yok. Özellikle beni çok etkileyen hikayelerinden, bir ara burada bahsetmeyi düşünüyorum. Ancak Hesse'nin pek öne çıkmayan bir yönünden, yani şairliğinden kısaca söz etmek istiyorum şimdi. Okuduğum bu incecik seçme şiirler kitabında, şairin lirizmi, muazzam bir yalınlıkla evrensel bir çerçevede nasıl bunca etkileyici yansıttığına epeyce şaşırdım, dahası sarsıldım. Çeviri şiirin büyük handikaplarının aşılmasına vesile olan, kitabın çevirmeni Hilmi Tezgör'ün adını anmazsam haksızlık olur doğrusu. Hesse ile ilgili birbirinden ilginç siyah beyaz fotoğraflarla da desteklenmiş bu güzel kitabı tüm şiir okurlarına tavsiye ederim. Kitaptaki en beğendiğim şiirleri anacaktım ama buna cesaret edemedim. Çünkü şiirlerin büyük çoğunluğunu, beğenimi imleyen çiziklerle doldurmuşum. Bu nedenle burada paylaşmam uzun süreceğinden vazgeçtim. Kitabın son sayfasında yer alan, Hesse'den yapılmış bir alıntıyla bitiriyorum: "Tüm şiir, dağınık bellekte dünyanın yansıması, benliğin dünyaya cevabıdır. Tamamıyla bilinen bir yalnızlaşmanın şikayeti, bilinci ve oyunudur." 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder